יום שבת, 4 באוקטובר 2014

שטחים שצריך בהם הדברת נמלים

במדינת ישראל ישנו מחסור בשטחים לבנייה, השטחים הפתוחים הופכים במהירות למפלצות בטון ואילו החי והצומח של ארץ ישראל נעלמים אט אט. הנמלים לעומת זאת מסתגלות היטב לחיים במרחב האורבני ואין להם שום בעיה לבנות קן גם בתוך בתים. לנו דווקא כן יש בעיה עם זה, אך אחד לא רוצה לחלוק את ביתו עם שיירות נמלים המטיילות בבית ומחפשות מה לאכול ולעיתים גם עוקצות. כאשר אני נתקלים בנמלים בבית או בחצר אנו צריכים שירות של הדברת נמלים. ישנם אנשים אשר אינם מוטרדים מנמלים בחצר, זה בסדר גמור. אם הנמלים אינן מהוות מטרד עבורכם ויש לכם איתם מערכת יחסים של חייה ותן לחיות זה בסדר גמור. אך הנמלים הפועלות מתרחקות עד לכמאתיים מטרק מהקן ולגן בדרך כלל נמלים בגינה מגיעות גם אל תוך הבית. במקרה ויש לכם בדשרדינה את נמלת האש הקטנה עליכם לפנות להדברת נמלים באופן מיידי. אתם לא רוצים לקחת סיכון ולהיעקץ על ידי נמלת אש. נמלת האש הקטנה היא מין פולש הגורם נזק ויש להשתתף במאמתים להדבירה.
הדברת נמלים אפקטיבית חייבת להתמקד בחיסול הקן והמלכה היושבת בתוכו. זוהי האסטרטגיה היחידה מכיוון שחיסול המלכה מביא לחיסול והתפזרות הקן. ריסוס כימי יכול לפגוע קשה בנמלים ולהרוד מאות ואלפים של נמלים פועלות. אך המלכה מוגנת היטב בקן ואינה מושפעת מהריסוס הכימי. המלכה עוסקת במלאכת הרבייה והיא תמשיך להטיל ביצים ולהתרבות. במוקדם או במאוחר הקן ישתקם לחלוטין. לכן כאשר חושבים על הדברת נמלים  יש לחפש פתרון לטווח הרחוק, פתרון אשר יושג רק כאשר יחוסל הקן.
ישנן שיטות שונות להדברת נמלים העושות שימוש בחומרים שונים להדברת נמלים. השיטות היחידות אשר יכולות לעבוד הן אלו המשלבות ריסוס עם פיזור פיתיון. הפיתיון הוא המפתח לחיסול הקן והדברת הנמלים. הפיתיון מגיע בצורות שונות, ישנו ג'ל וישנם גם גרגירים. כולם פועלים באופן דומה – הפיתיון הוא רעל איטי אותו הנמלים נושאות איתן אל הקן מכיוון שהן מזהות אותו כמזון. הן נושאות אותו אל הקן וכך את מרעילות את כל הקן. אם רוצים הדברת נמלים אפקטיבית חייבים להשתמש בהדברת נמלים מסוג פיתיון.

אם ברצונכם הדברת נמלים אני שמח לבשר לכם שניתן לעשות הדברת נמלים גם באופן עצמאי. החומרים השונים להדברת נמלים, כולל חומרים מסוג פיתיון מאושרים על ידי המשרד לאיכות הסביבה, או לפחות חלקם הגדול, לשימוש עצמי. רעל הפיתיון האפקטיבי כל כך הוא המוצר הבטוח ביותר לשימוש, אין צורך לצאת מהבית במהלך תהליך ההדברה (כלומר פיזור הרעל) ואין צורך לצאת מהבית בשעות שאחר כך. ניתן להמשיך בשגרת היום יום. למרות שניתן להדבר בעצמכם, אני בכל זאת ממליץ לכם לפנות למדביר מקצועי. יש לו ניסיון רב וכל דבר שאתם תעשו הוא פשוט יעשה יותר טוב ויתן לכם אחריות על הדברת נמלים לטווח ארוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה